Osa 3.    Yllätys

 

Kirjoittaja: Hyvää vappua! Vapun kunniaksi tämä osa tulee jo nyt. Viime osa tuli eilen illalla ja nyt tuli  jo kolmas osa. Viime osa siis jäi siihen kun Ellen oli juuri mennyt nukkumaan ja mietti asioita.Koulussa oli ihan mukava päivä sillä meillä oli vain pari tuntia kuvista ja loput kaksi tuntia syötiin karkkii ja pelattiin kaikenlaisia pelejä. Nauttikaa osasta ja kommenttoikaa!

 

Heräsin aikaisin aamulla jossain kuuden aikaan. Tänään on 18 päivä maaliskuuta. Tänään saan tietää jonkun yllätyksn josta äiti ja isä puhuivat eilen. Muistan vieläkin ne sanat: ´´-Meillä on sinulle toinen yllätys huomenna´´ Puin pikaisesti mukavat lökärit ja vihreän T-paidan. Sen jälkeen kävin pesemässä kasvoni viileällä vedellä. Katsoin itseäni peiliin miettien mikä minua tänään odottaa. Puistelin päätäni ja harjasin vähän yli olkapäihini ylettyvät ruskeat hiukseni sileiksi ja laitoin ne nätille ponin hännälle. Kun kävelin alas katsoin kelloa ja se näytti puoli seisemää. Kun kävelin keittiöön päin kuulin jonkun kolistelevan keittiössä. -Huomenta Ellen, äiti sanoi hieman väsyneen oloisena. Äidilläkin oli jo vaatteet päällä. -Huomenta, minä taas vastasin täysin virkeänä. Kaadoin Flippenille koiranruokaa , sillä äiti ei ollut vielä ehtinyt kaataa sitä. Aloin tehdä itselleni leipää. Sain leivän nopeasti valmiiksi ja kaadoin itselleni mehua. Söin leivän aika nopeasti ja sillä aikaa isä oli herännyt. -Kahdeksalta lähdemme sinne, isä sanoi hymyillen. -Minne lähdemme? kysyin typeränä. -Se on yllätys, isä sanoi jonkinlainen irvistys naamallaan. En vastannut isälle vaan katsoin taas kelloa ja se näytti seitsemää. Sanoin että veisin Flippenin lenkille ja he suostuivat. Kävelimme joitain teitä pitkin ja huomasin että olin tullut aika lähelle jotain tallia. Siitä tuli mieleen Capu. Kyyneleet kohosivat silmiini. -Onko jokin hätänä? joku suunnilleen saman ikäinen poika kysyi minulta. Arvioin hänet päästä varpaisiin ja huomasin hänen tekevän samoin. Hän oli blondi noin 175cm pitkä. Hänen päällään oli myös lökärit ja hänellä oli t-paita jossa luki: Forestin talli. -Ei minulla ole mikään hätänä, sanoin pyyhkien kyyneleet silmistäni. -Ok. Nimeni on muuten Nick, Nickiksi esittäytynyt poika sanoi hymyillen. -Ellen, minä vastasin hymyillen, huomaten että Nick oli jollain tavalla aika söpö. Satuin ottamaan kännykän taskustani ja katsoin kelloa ja huomasin sen olevan varttia vaille kahdeksan. -Minun pitää mennä, minä sanoin pikaisesti. Huomasin että Nick nyökkäsi ja avasi nopeasti suunsa: -Voitko antaa numeros? Nick kysyi ja vaihdoimme numerot. Hyvästelimme toisemme ja lähdin kävelemään kotiin päin.  Kun saavuin kotimme pihaan huomasin että äiti ja isä seisoivat ovella lähtövalmiina. Irroitin sisällä Flippenin kaulapannan ja suljin oven. Lähdimme kävelemään juuri sinne suuntaan missä tapasin Nickin. Pian huomasin että kävelimme tallin pihalle. Olin ihan ihmeissäni, sillä en uskonut että tulisimme tallille.

Tallissa:

Seisoimme tallin ovella ja tapasimme tallin omistajan joka esittäytyi Kristiinaksi. Sanoin pikaisesti että menisin tutustumaan talliin. Kävelin ohi monien söpöjen hevosten ohi ja huomasin että olin tullut yksäritalliin. Katsoin kaikki yksärit läpi ja huomasin yhden hevosen olevan erittäin tutun näköinen. Katsoin hevosen tietolapusta mitkä sen tiedot ovat.

Capulypso ´Capu´                                                                                                                      Englantilainen täysiverinen                                                                                                      S. 2004                                                                                                                                        Ruuna

 

Lopulta katsoin omistajan nimen.

Om. Ellen Sundel

Ei se ei voinnut olla totta! Omistaisin ihanan vanhan hoitsuni Capun! Avasin karsinan oven ja Capu hörähti tuttuun tapaan. Se siis muistaa minut vielä! Halasin sitä hirveän onnellisena kunnes huomasin jonkun takanani. -Moi taas Ellen,tuttu ääni sanoi minulle ja mietin kuka ihme se voisi olla. Sitten tajusin sen olevan Nick. -Nick?? minä kysyin. -Joo oon se mä, onks toi sun oma hevoses? Nick kysyi hymyillen. -Joo, on se, minä vastasin hymyillen Nickille.      -Kiva juttu, Nick sanoi. Huomasin äidin ,isän ja tallin omistajan Kristiinan tulleen Nickin taakse. -Kiitos, sanoin hiljaa äidille ja isälle. He vastasivat hymyillen.

 

Kirjoittaja: Siinä oli kolmas osa. Teksti on jotain keskiluokkaa. Jättäkää kommenttia tai vain jotain Luin tai vastaavaa. Haluan tietää hyviä ja huonoja puolia tarinasta. Kommenttii kaikki kävijät!!!