Osa 2.     Vihdoin perillä

 

                  Kirjoittaja: Joo tota noin näit osii tulis hirveen usein ellen rajoittais itteäni, sil muuten tulis ainakin kolme osaa per päivä. Tekstistä tulee hirveen huonoa ja jos ei tuu lisää lukijoita lopetan tän tarinan ja                 jos täällä on piilolukijoita ( eli ei kommaa lukee vaan) laittakaa vaan kommenttia en mä pure. Oon myös                antanu parille omalle luokkalaiselle tän osoitteen, mut en usko et ne käy ees kattoo tätä osotetta.                        Kylläpä multa tuli paljon tekstiä tähän mut turhat höpöttelyt pois ja lukemaan siitä!

Heräsin juuri kun saavuimme Asikkalaan. Ajoimme tallin ohi ja käännyimme pian risteyksestä josta pääsi omakotialueelle. Pysähdyimme kauniin valkean talon eteen. Huomasin heti että talossa oli kaksi kerrosta. Yläkerta kyllä näytti paljon piennelmältä kuin alakerta. Taloa koristivat kauniit kukat ja pari puuta. Raahasimme laukkujamme sisälle kun tajusin kysyä: -Missä minun huoneeni on? -Sinun huoneesi on yläkerrassa, äiti sanoi hymyillen. -Aa, okei, vastasin typeränä ja aloin vetää laukkujani ylös. Heti kun astuin ylös huomasin kaksi ovea. Menin sisään ensimmäisestä huoneesta ja huomasin että seinille oli joku taidemaalari tehnyt maalauksia hevosista laitumella. Aloin miettiä oliko tämä totta. Säpsähdin kun tunsin Flippenin pehmeän ja lämpimän turkin vasten paljasta jalkaani sillä minulla oli hihaton toppi ja shortsit ylläni. Pian huomasin myös isän ja äidin tulevan ylös. -Mitäs pidät? Isä kysyi hymyillen. -Tämä on.... mahtavaa, minä sain sanottua. -Miten osasitte valita tälläiset tapetit seinille? minä kysyin. -Täällä asui ennen joku maalari joka on maalannut seinille nuo kuvat, Isä sanoi. -Miten sisustetaan, minä kysyin katsoen ulos suurista ikkunoista. -Ai miten? Sinähän sen päätät, isä kysyi naurahtaen. Minä olin ihan ihmeissäni sillä sain ihan ikioman huoneen ja saisin sisustaa itse sen. -Kiitos, minä sanoin halaten äitiä ja isää. -Eipä mitään, äiti sanoi hymyillen. -Meillä on sinulle toinen yllätys huomenna, isä sanoi arvoituksellenin ilme kasvoillaan. Sitten he lähtivät alakertaan Flippen perässä. Muistin toisen huoneen ja menin huonetta kohti ja avasin oven ja huomasin tulleeni vessaan jossa oli pönttö, hana , suihkukoppi ja kaappeja joihin mahtuu vaikkapa kymmenen suurta pyyhettä. Vihdoin olin saanut oman vessan.

Pari tuntia myöhemmin.

Huoneeni oli saatu valmiiksi lukuun ottamatta pientä järjestelyä. Lähdin alakertaan katsomaan muuta taloa sillä olin koko ajan kököttänyt joko huoneessani tai kyrppärissä järjestelemässä tavaroitani. Kun olin alakerrassa huomasin olevani jonkinlaisessa aulassa mistä pääsi keittiöön, ruokailusaliin , olohuoneeseen ja pienestä käytävästä vanhempien makuuhuoneeseen, Flippenin huoneen ja pesu/kodinhoitohuoneeseen. Kello näytti puoli kahdeksaa ja olin käynnyt pesulla joten menin syömään iltapalaa. Iltapalalla olin aivan ajatuksissani ,sillä ikävöin kovasti parasta kaveriani Jennaa ja mikä pahinta ikävöin hirveästi ex-hoitohevostani Capulypsoa eli Capua. Suukotin nopeasti vanhempiani ja hellittelin hetken Flippeniä ennen kun menin nukkumaan. Ennen kun nukahdin mietin miksi kävimme tallilla ennen kun lähdimme Asikkalaan ja mikä yllätys odottaa minua huomenna.

 

Kirjoittaja: Joo siitä tuli aika pitkä ja Lara oisko noi nyt parempia noi niin sanotut kohtaukset? Kommenttia mielellään myös hyvää ja huonoa. En pure! Huomenna on vappu joten HYVÄÄ VAPPUA!!!